2023

  • Muñoz-García, E., Dugarte-Peña, G. L., (2023). EDUCATING STEM STUDENTS TO BE THE FUTURE LEADERS OF THE QUANTUM COMPUTING REVOLUTION. 17th annual International Technology, Education and Development Conference. INTED2023 Proceedings. (Available in March 2023)
  • Dugarte-Peña, G. L., Muñoz-García, E., & Gordo-Herrera, N. (2023). SYSTEM DYNAMICS AS A CATALYST FOR THE DEVELOPMENT OF PROBLEM-SOLVING SKILLS IN ENGINEERING STUDENTS. 17th annual International Technology, Education and Development Conference. INTED2023 Proceedings. (Available in March 2023)

2022

  • García de Jesús, C., Sánchez-Segura, M., Medina-Domínguez, F.,Dugarte-Peña, G.(2022). El Modelo de Sistemas Viables aplicado a la Gestión de la Innovación. IV Congreso Iberoamericano de Soluciones Sistémicas para la Transformación de las Organizaciones (CISSTO). 30 de Noviembre de 2022. https://youtu.be/YN-RcVtXtfk
  • Dugarte-Peña, G., Rodriguez de Cora, R.(2022). Cumplimiento sistémico de los ODS por medio de una aplicación informática. IV Congreso Iberoamericano de Soluciones Sistémicas para la Transformación de las Organizaciones (CISSTO). 02 de Diciembre de 2022.  https://youtu.be/gBIpPEKi8d8
  • Dugarte-Peña, G. L., Muñoz-García, E., & Gordo-Herrera, N. (2022). INTRODUCING SYSTEMS THINKING SKILLS TO IMPROVE THE LEARNING PROCESS ABOUT COMPLEXITY AND COMPLEX SYSTEMS. 15th Annual International Conference of Education, Research and Innovation. ICERI2022 Proceedings. https://dx.doi.org/10.21125/iceri.2022.1970
  • Muñoz-García, E. & Dugarte-Peña, G. L. (2022). QUANTUM COMPUTING KNOWLEDGE PROVIDES AN EXPONENTIAL SPEEDUP TO HARD COMPUTATIONAL PROBLEMS: AN EXPERIENCE WITH ENGINEERING STUDENTS. 15th Annual International Conference of Education, Research and Innovation. ICERI2022 Proceedings. https://dx.doi.org/10.21125/iceri.2022.1978
  • Dugarte-Peña, G.-L., Muñoz-García, E., & García, C. (2022). APPLIED SYSTEMS THINKING AS A LEVER TO IMPROVE LEARNING IN THE COMPLEX SYSTEMS AND COMPLEXITY STUDIES FIELDS. EDULEARN22 Proceedings, 6428–6433. https://doi.org/10.21125/edulearn.2022.1518 
  • García, C. & Dugarte-Peña, G.-L.(2022). MEASURING THE EFFECT OF USING PSEINT AS A TOOL TO IMPROVE THE INTRODUCTION OF STUDENTS TO PROGRAMMING: TWO COMPARATIVE SCENARIOS. EDULEARN22 Proceedings, 6428–6433. https://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2022.1549
  • Millán-Palacios, S., Dugarte-Peña, G., Muñoz-García, E. (2022). «Entendiendo el Síndrome de Burnout por medio de la Dinámica de Sistemas: un enfoque alternativo«. IV Congreso Iberoamericano de Soluciones Sistémicas para la Transformación de las Organizaciones (CISSTO). 01 de Diciembre de 2022.
  • García-Hernández, A., Dugarte-Peña, G., Muñoz-García, E. (2022). «Introducción a ACT-R: una vista sistémica del proceso cognitivo«. IV Congreso Iberoamericano de Soluciones Sistémicas para la Transformación de las Organizaciones (CISSTO). 01 de Diciembre de 2022.

2021